Proizvodi poreklom iz Srbije često imaju povoljnije cene u zemljama okruženja, nego na domaćem tržištu, pišu Novosti. Tu pojavu proizvođači pravdaju borbom sa konkurencijom i kursnim razlikama, dok stručnjaci ističu da “tamo ne mogu da diktiraju cene kao ovde i svoje gubitke sa stranih tržišta prebacuju na leđa ovdašnjih potrošača"!
Voćni sokovi, kremovi, kafa, začini, pileće meso i pojedini konditori, samo su neki od proizvoda poreklom iz Srbije, koji su jeftiniji u Crnoj Gori, Makedoniji ili BiH, nego u ovdašnjim radnjama.
Tako, na primer, eurokrem u pakovanju od 900 grama u Petrovcu košta 2,9 evra, dok je kod nas u hipermarketima cena 460, a u supermarketima gotovo 600 dinara! Voćni sok u Herceg Novom staje oko jedan evro, dok u našoj zemlji isti takav proizvod valja platiti i 30 odsto više.
Za naše građane velika je enigma, i pitaju se kako je to moguće kada logika govori da za to nema računice, a ekonomista Danilo Šuković kaže za Novosti da cene moraju da se prilagode tržištu, ne samo kupovnoj moći, nego i konkurenciji. Jedan od faktora za takve cene u okruženju svakako je i precenjen kurs, a naši proizvođači samo se prilagođavaju tržištu. U Srbiji se, međutim, kaže Šuković, godinama najavljuje dolazak inostranih trgovinskih lanaca, koji bi sa sobom doneli i niže cene, ali oni u većem broju još uvek nisu došli, što domaćim proizvođačima omogućava da imaju više cene.